lördag 15 mars 2008

A long time ago, in a galaxy far far away...

Jag har börjat se fram emot så mycket jag kommer att få vara med om med mina söner. Och som den gamla nörd jag är längrar jag verkligen tills dess att vi kan börja se Star Wars tillsammans. Tre år är kanske lite tidigt, men det är inte allt för långt borta.

Men när det väl blir dags kommer också en svår fråga i mitt föräldraskap; hur hanterar man de två trilogierna? Det är ju originalfilmerna som jag lärde mig att älska, och som jag vill föra vidare till August och Julian. Men risken finns ju alltid att de i sitt oförstånd kommer att gilla de nya filmerna bättre. Ska jag ge dem möjligheten att välja själva, eller ska jag försöka forma deras smak?

1 kommentar:

kafka sa...

Ja det är ju alltid svårt, det här med om man ska skydda sin avkomma mot världens ondska eller om man ska låta dom utforska den på egen hand. Risken blir ju att man 'curlar' i det här läget. Vissa styggelser är inte värda utsätta de små för; Jehovas vittnen eller Episode II till exempel.