söndag 9 mars 2008

Blue Monday

Imorgon är det alltså dags, då går jag tillbaka till jobbet på riktigt igen efter sex veckors pappaledighet. Förra veckan jobbade jag i och för sig, men bara halvtid så det blev någon sorst mjukstart.

Det kommer att bli väldigt konstigt att jobba tror jag. Jag har ju vant mig vid att vara hemma och ta hand om August och Julian tillsammans med Teres hela dagarna, och nu försvinner alltså åtta timmar per dag. Jag har svårt att förstå hur de få timmar som blir kvar på kvällen ska räcka till.

Det är i alla fall tur att jag har möjlighet att gå hem varje dag på lunchen, och att jag kan vara ganska flexibel med arbetstider och ledighet.

Att Teres ska vara hemma själv hela dagarna känns ju också konstigt. Det är ju minst sagt ett heltidsjobb att ta hand om två bebisar, men jag är säker på att hon kommer att klara det galant!

Inga kommentarer: