måndag 15 september 2008

Hos William och Maja

Igår var vi på fest för att fira att William och Maja har gift sig. Det var jag och pojkarna, Teres (som ju är den i familjen som är mest peppad på bröllop) jobbade tyvärr.

Själva vigseln ägde rum dagen innan, men Williams mamma som också är präst välsignade äktenskapet. August lyssnade andäktigt på hennes ord medan Julian verkade mer likgiltig.

Efteråt blev det gemensam skål och fika. August och Julian gjorde Hannes sällskap på golvet, men fick kämpa för att få låna några av hans leksaker.

I helgen hade jag och Teres också en diskussion/dispyt om hur vi vill att August och Julian ska vara klädda när vi gifter oss. Teres vill att de ska ha sjömanskostymer medan jag är mer inne på något mer klassiskt. Vi får väl helt enkelt ordna en bloggomröstning när det börjar närma sig.





6 kommentarer:

TMKS sa...

Åh så ni SKA gifta er!! Så fint, ert bröllop kommer bli det finaste.

---

jag tog för givet att det kommer bli inom en inte så lång framtid eftersom ni tänker att pojkarna inte kommer få välja själva)

Anonym sa...

Åh, Biri!

David Karlsson sa...

Tam: Nja, ingen har ju friat eller så, men innan pojkarna får välja sina egna kläder lär det ju hända.

Hannes sa...

Jag röstar helt klart på den klassiska linjen. Det här med sjötema, det är en alldeles för upptrampad stig.

David Karlsson sa...

Hannes: Precis så!

Gabriella: Jag kom ihåg att hälsa William från dig, och han hälsar tillbaka så mycket!

David Karlsson sa...

hannes: det är inget tema bara för att man har en sjömanskostym.