Teres har ju på ett förtjänstfullt sätt sågat Pampers vid fotknölarna i sin blogg, och nu tänkte jag istället ge Libero en känga.
Hemma hos oss går det 80-90 blöjor i veckan, och det är ju en del. Och blöjor är ju tyvärr inte gratis, så för att i alla fall få lite tillbaka gick jag med i Liberoklubben för ett tag sedan. Man klipper ut lite märken och får lite rabattkuponger, så i det långa loppet kan det kanske vara värt det.
Så snart man blivit medlem börjar det sedan dimpa ner mängder av "nyhetsbrev" i mejlen. De innehåller lite korta artiklar om barnens utveckling, och självklart en hel del mer eller mindre kamoflerad reklam för varför man ska välja just Liberos produkter.
Som så många liknande utskick är de alltid direktadresserade och börjar med ett inbjudande "Hej David", men där slutar tyvärr kundanpassningen. För en stor del av artiklarna handlar nämligen om hur jag som nybliven mamma mår och har det...
En gång fanns det en artikel som var riktad till pappan. Den handlade om att man ju faktiskt kunde byta blöjor, och att det var bra om man delade lika på hemarbetet. Men sist i texten stod det något i stil med "ett tips: skriv ut denna artikel och ge till din partner", så inte heller detta var riktat till mig egentligen.
Sorry Libero, ni får nog jobba lite mer på det här med målgruppsanpassning av era utskick.
torsdag 10 april 2008
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar